ייפוי כח מתמשך

אם הגעתם לכאן סביר להניח ששמעתם לא פעם על הביטוי "ייפוי כוח מתמשך" אך אתם עדיין סבורים שלא הגעתם לתשובה המלאה. ייפוי כוח מתמשך הוא למעשה מסמך משפטי לכל דבר ועניין אשר נותן לכם את האפשרות לקבוע מי יהיה האדם שידאג לכל העניינים האישיים, רפואיים וכלכליים שלכם ברגע בו אתם לא תוכלו לעשות זאת יותר עבור עצמכם. משרד עורך דין משה שעל החליט לעשות לכם מעט סדר ולרכז עבורכם את כל המידע האינפורמטיבי.

מה הדברים שניתן לעשות בחסות ייפוי כוח מתמשך?

כאשר אנחנו מדברים על ייפוי כוח מתמשך אנו רואים מספר של נושאים להם נוכל לתת מענה, ביניהם נושאים רפואיים, אישיים וכלכליים. מטרתו של ייפוי כוח מתמשך לתת לאדם ו/או לגוף להיות אחראי על מספר רחב של נושאים הקשורים לרווחת היום שלו.

מתי ייפוי כוח מתמשך נכנס לתוקף?

אנשים רבים תוהים מתי ייפוי כוח מתמשך והאם אותו מיופה יוכל להשתמש בכוח שניתן לו ברגע שהמייפה עדיין צלול. ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי לכל דבר אשר מקבל תוקף אל מול כל הגופים הרלוונטיים – רשויות החוק, עיריות, גופים בנקאיים והרשויות השונות. יחד עם זאת חשוב לדעת כי ייפוי הכוח נכנס לתוקף ברגע בו המייפה אינו צלול יותר בדעתו ויכול לקבל החלטות נכונות לעצמו. גם אלו יכולים להיות מנוסחים בייפוי הכוח – "מה הוא מצב שהמייפה אינו צלול?", על מנת למנוע חילוקי דעות.

מה ההבדל בין ייפוי כוח לצוואה?

כאשר אנחנו מדברים על צוואה אנו מדברים על מסמך משפטי הנכנס לתוקף לאחר לכתו של המנוח. ייפוי כוח מתמשך פועל אך ורק בזמן חייו הפעילים של אותו אדם, המיופה מאבד את כוחו עת פטירתו של המייפה ויש לפעול על פי הצוואה אם ניתנה.

מה הם היתרונות של ייפוי כוח מתמשך?

כאשר אנחנו מדברים על ייפוי כוח מתמשך אנו רואים מספר יתרונות:

  • לפעול בשביל המחר

המייפה פועל כבר היום על מנת להשפיע על המחר בצורה טובה יותר ונכונה.

  • למנוע סכסוכים משפחתיים

לא מעט פעמים במקרים בהם אדם אינו צלול בדעתו יותר מתחילים חילוקי דעות משפחתיים אשר יכולים להגיע עד לכדי סכסוך בכל הקשור לרווחתו של אותו אדם. מי יהיה אחראי על מה? ומה הוא היה מעדיף? אלו דברים שעדיף לא להתעסק בהם מאחר והם מערבים המון אמוציות. לכן, אחד היתרונות המרכזיים הוא לערוך ייפוי כוח מתמשך עוד לפני.

  • לרשום הכל שחור על גבי לבן

המייפה רושם את כל הדברים שחור על גבי לבן, מי יהיה אחראי על איזה נושאים ואיך הוא רוצה שהם יפעלו – הן מבחינה כלכלית, אישית, רפואית וכו'. זו על מנת להבטיח כי המיופה פועל בהתאם לכל התנאים והנקודות שנגע בהם המייפה.

  • נכנס לתוקף בהתאמה אישית

ייפוי כוח מתמשך נכנס לתוקף בהתאם למצבים אותם המייפה רשם, אין איזה "תבנית" קבועה וזה נתון לשיקול דעתו של המייפה מתי להכניס לתוקף את ייפוי הכוח.

  • מונע הוצאות כלכליות מרובות

מאחר והכל כתוב שחור על גבי לבן, ניתן לראות כי בני המשפחה חוסכים לא מעט כסף ופרוצדורה מיותרת – בנקים, עורכי דין, בתי משפט וכו'.

מי יכול להיות מיופה כוח?

למעשה לא כל אדם יכול להיות מיופה כוח על פי החוק, מדובר בתפקיד בעל אחריות לא קטנה ולשם כך חוקקו לא מעט תקנות המגבילות אנשים מסוימים להיות מיופי כוח.

  • על המיופה להיות בגיר – על המיופה להיות מעל גיל 18 כאשר הוא אינו בחזקת אף אדם אחר.
  • בעל מקצוע – בעל מקצוע אשר מקבל תשלום קבוע ו/או חד פעמי מן המייפה לא יכול להיות בשום צורה מיופה כוח, חריגים הם בעלי מקצוע אשר נחשבים לחלק מבני המשפחה.
  • מיופה כוח של 3 אנשים אחרים – אדם אשר נמצא מיופה כוח של שלושה אנשים אחרים שאינם בני משפחתו לא יכול לקחת בשום פנים ואופן עוד אדם אחד תחת חסותו.
  • אנשי המקצוע שלקחו חלק בתהליך – אנשי המקצוע שלקחו חלק בתהליך הן בעקיפין והן במישרין אינם יכולים להיות מיופי כוח – רופאים, פסיכולוגים, פסיכאיטרים, מאבחנים, עורכי דין, נוטריונים וכל אדם אשר לקח חלק בצורה כזו או אחרת בייפוי כוח.

כל התקנות נכתבו במטרה להבטיח בצורה הטובה ביותר את זכויותיו של המייפה ולהבטיח כי לא יהיו ניגוד אינטרסים בין הרשום לבין מה שקורה בפועל.

התחרטתם לגבי ייפוי כוח מתמשך: יש מה לעשות

לא מעט אנשים תוהים מה יקרה אם הם יתחרטו לגבי ייפוי כוח מתמשך הרי עושה רושם שמדובר במסמך "מחייב". המסמך הוא לא מסמך מחייב הוא מסמך אשר נועד להיטיב ולעזור למייפה במצב בו לא יוכל לדאוג לעצמו. ניתן לבטל ייפוי כוח זה בכל רגע בהנחה והמייפה עדיין צלול.

משרד עו"ד משה שעל: ייפוי כוח מתמשך

משרד עו"ד משה שעל הינו משרד בוטיק אשר פועל במשך שנים לרווחת הלקוחות ובאמתחתו מאות לקוחות מרוצים. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ אודות ייפוי כוח מתמשך עוד היום!